2010-01-10

Joc de lumini natural in Muzeul Satului

Ieri am fost in Muzeul Satului, unde am ratat o fotografie - pentru portofoliu -, dar am facut multe peisaje pentru blog. Acum astept "timpul urat" pentru fotografii de mancare, pentru autoportretul final  facut in casa, nu in mijlocul naturii si pentru alte compozitii. Are si "vremea rea" avantajele ei.




Mod de lucru: A, prioritate de diafragma, obiectiv normal 18-55 mm, Numarul F 22, viteza de expunere 1/30, ISO 640, calitate imagine JPG - inalt  (fine), scos zgomotul de imagine in Noiseware Community Edition, adaugat rama in Photoscape si redimensionata la fel.

4 comentarios:

  1. pai de ce f22 ? obiectivul are performante maxime acolo ? sau pe la f8 ? asta iti permitea un iso mai scazut si un timp de expunere decent pentru a fotografia din mana.
    unghiul din care ai fotografiat nu exprima volumul constructiei. lateral stanga sau dreapta aveai inca o latura si iata volum.

    iulian anghel

    ResponderEliminar
  2. Numarul F al diafragmei al aparatului de fotografiat NIKON D 3000 achizitionat de mine la sfarsitul lunii octombrie a anului 2009 este intre 4 - valoarea minima, diafragma deschisa si 22 - valoarea maxima diafragma inchisa. Am folosit valoarea maxima a diafragmei inchise pentru a reduce cantitatea de lumina captata de aparat, deoarece mi-ar fi dat o fotografie cu histograma incorecta daca as fi folosit diafragma deschisa, respectiv, numarul F 4. Mai puteam sa realizez expunere corecta subexpunand cu 0,3 sau 0,7, dar am preferat sa folosesc numarul F 22, decat sa-mi iasa umbrele prea intunecate. Multumit de raspuns?

    ResponderEliminar
  3. raluca,
    expunerea corecta este data de 3 factori: diafragma, timp, sensibilitate. cand stabilesti setarea prioritate de diafragma -A- aparatul stabileste timpul de expunere in functie de sensibilitatea aleasa de tine pentru a obtine o imagine corecta din pdv al expunerii. ce iti spuneam eu e ca obiectivul are performante optice mai bune la diafragma 8 decat la 22 si nu are legatura cu umbrele intunecate sau nu, cu deschiderea diafragmei influentezi campul de profunzime.

    ResponderEliminar
  4. Voi folosi atunci diafragma 8 pentru autoportretul final, facut, "ca la carte" in sufrageria transformata in "studiou improvizat". Nu am dorit sa redau volumul morii de vant in fotografia de mai sus, ci m-au atras umbrele lasate de pinii mediteraneeni pe iarba, razele soarelui printre copaci, pur si simplu, mi s-a dus privirea si am ajuns la "moara de vant", m-a atras "profunzimea". In ceea ce priveste numarul F al diafragmei alese, 22, am ales-o dupa diverse incrcari, cu diverse valori ale diafragmei. Celelalte "incercari" ale aceleiasi fotografii, cu valori mai mici de 22 ale diafragmei nu mi-au placut. Am ales, cu alte cuvinte, pe baza de instinct, iar fotografiei, in afara de scoaterea zgomotului de imagine, redimensionare si adaugarea ramei, nu i-am adus nici un fel de alta modificare (crop sau marirea contrastului sau orice altceva). Oricum iti multumesc pentru lectie.

    ResponderEliminar