2010-01-19

Peisaj de iarna, de noapte, cu fulgi de zapada in Parcul Titan

Astazi am ales sa postez un peisaj pe care nu m-am putut abtine sa nu-l fac astazi intre orele 7 si 8 seara. M-au atras ca un magnet luminile Parcului Titan si copilasii cu saniutele.



Mod de lucru - manual, ISO 1600, distanta focala 20 mm, numarul F 8, viteza de expunere 1/30, cu blitzul integrat in aparat, fara nici un fel de compensare, balans de alb automat pentru ca prin folosirea blitz-ului oricum, fotografia capata o tenta albastruie. Am scos zgomotul de imagine in Noiseware Community Edition.
Blitzul l-am folosit ca sa prind in fotografie fulgii de zapada. In mod normal, daca as fi dorit sa fac un peisaj de noapte iarna, nu mi-as fi ales o zi in care ningea ca astazi, ci una geroasa, cu cerul senin, mi-as fi luat trepiedul cu mine si l-as fi folosit, as fi folosit un timp lung de expunere - de la 1 secunda la 10 secunde, ISO 100 si balans de alb NEON ca sa am zapada albastruie.  Tot in Parcul Titan sau vreun monument istoric bine luminat din Bucuresti sau pe Dambovita intr-un loc mai luminat.
P.S. Doamna din imagine, care trage saniuta nu si-a dat seama ca o fotografiez. De obicei, cer voie sa fotografiez copii, dar cum era in plan indepartat, nu am mai considerat necesar acest lucru.

7 comentarios:

  1. Copacul ala se vede foarte interesant ... parca e din hartie. arata deosebit. imi place !

    ResponderEliminar
  2. Ai prins super fulgii, imi place peisajul, chiar daca e albastru. Si e foarte bine ca ai prins si pe cineva in cadru, da viata peisajului. Bravo. Sunt mai frumoase instantaneele decat portretele in care ceri voie.

    ResponderEliminar
  3. lumina de la blitz este prea puternica, iar zapadad trebuie sa fie alba si nu albastra, trebuie refacut balansul de alb

    ResponderEliminar
  4. Multumesc Veronicai si Aurorei pentru aprecieri.
    Acum am un raspuns pentru Radu. Poate ca ar fi trebuit sa compensez bliz-ul cu -1 sau cu -2. Data viitoare, la un alt peisaj, il voi compensa. Decizia de a cobori din autobuz cu cateva statii inainte de a ajunge acasa a fost una spontana, mai ales ce se auzea din autobuz si muzica venind din parc - aveau o muzica linistitoare venind din boxe. Eram si cam nemultumita de faptul ca nu am gasit cladirea ASE-ului luminata asa cum as fi dorit ca sa o fotografiez. In momentul cand am pus blitz-ul nu m-am mai gandit, mai ales ca voiam sa prind si oamenii din parc, fara ca ei sa-si dea seama ca apareau si ei in fotografie.
    Zapada reflecta lumina - port in geanta doua lanterne - una cu beculet albastru, breloc si alta putin mai mare, dar tot mica, cu bec galben. Am fotografiat zapada ca sa vad cum este, ca un exercitiu, cu lumina galbena a lanternei si cu lumina albastra a lanternutei. Zapada reflecta ambele culori. Lumina blitz-ului este albastra. Daca as fi acoperit blitzul cu o caciula difuzoare - asa ii spun eu, dar ea se numeste "diffuser" si se vinde la http://www.f64.ro la rubrica "blitz-uri difuzoare", nu ar mai fi aparut fulgii de zapada. Adica, pentru ca fulgii de zapada sa apara in fotografie trebuie folosit jet de lumina, lumina directa. Ori, in parc, nu ma vedeam cu o lanterna in mana stanga si cu aparatul in mana dreapta. Poate doar daca as fi avut trepied as fi putut sa folosesc lanterna cu lumina albastra. Raluca Ioana Agasanu, http://ralucaagasanu.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. Am revazut setarile mele si mi-am adus aminte de ce am folosit pentru balansul de alb NEON, in loc de BLITZ. Pentru ca prin setarea balansului de alb NEON, atunci cand ai o lumina de alta culoare (alba, de exemplu), se reda nuanta albastruie. Am dorit sa dau zapezii culoarea albastruie pentru ca, desi sunt nascuta iarna, nu-mi place iarna - pentru ca autobuzele circula greu, pentru ca innoti in zapada, desi in zapada nu se cade sa innoti, pentru ca e frig, pentru ca te imbraci gros si hainele cantaresc greu. Albastruiul zapezii vine in opozitie cu mamica din fotografie care isi plimba copilul cu saniuta. Am dorit sa redau contrastul. Raluca.

    ResponderEliminar
  6. Desi ai folosit blitz-ul, eu zic ca ti-a iesit o treaba interesanta aici: copacii si zapada au capatat niste forme ciudate, inedite.

    ResponderEliminar
  7. Ania draga, blitz-ul se foloseste pentru a "importaliza" fulgii de zapada. Am descoperit lucrul acesta intamplator, in la sfarsitul lunii decembrie 2009, cand imi uitasem telefonul mobil la serviciu si am ajuns cu noaptea in cap. Pentru ca aveam aparatul de fotografiat la mine, dupa ce mi-am luat mobilul, am iesit afara si am inceput sa fotografiez brazii impodobiti cu luminite si incarcati de zapada. Bltz-ul s-a declansat instantaneu si au iesit niste fotografii... mama,mama... Am pastrat un peisaj din cele de atunci pentru portofoliu. Puteti sa-i intrebati si pe domnii profesori despre cum se fotografiaza fulgii de zapada.

    ResponderEliminar