2010-01-12

Profil de copil, tot din Muzeul Satului, dar de duminica, 10 ianuarie 2010

Duminica aceasta am fost in Muzeul Satului pentru a face din nou, la alta ora, o fotografie care nu mi-a reusit de prima data datorita faptului ca imi batea soarele in obiectiv, ma orbea si imi strica fotografia. Prin fata casei pe care doream sa fotografiez a trecut o familie: doi bunici cu doi nepotei. Cel mai mic, de trei ani si jumatate s-a uitat atent la mine sa vada ce fac. Am profitat de situatie si l-am intrebat cum il cheama, apoi i-am intrebat pe bunicii lor, daca imi permit sa-l fotografiez. Mi-au pozat amandoi, ca doi oameni politici, unul langa altul. Apoi am inceput sa-l fotografiez pe Alex, dar, stupoare, zambetul lui mi s-a parut unul fortat. Am incercat sa-i deviez apoi atentia spre altceva. La un moment dat a intors capul si atunci am prins momentul si l-am fotografiat. Obiectivul folosit a fost teleobiectivul, respectiv obiectivul de 55-200 milimetri. Mod de lucru - manual, masurare spot, ISO 1000, numarul F 11, ca la portret, calitatea imaginii JPEG inalt. Fotografia a fost prelucrata in: PHOTOSCAPE - am redimensionat-o si i-am adaugat rama, in Noiseware Community Edition, in care i-am scos zgomotul de imagine si in... PAINT SHOP PRO 5, unde am scos eczema de pe fata lui Alex. PAINT SHOP PRO 5 - poate fi instalat gratuit - aviz colegilor care nu au nici un program de editare perfectionata si gratuita de pe Internet. Eu l-am gasit prima cautare pe http://www.download.chip.eu. Multe, nu? Imi imaginez cand voi avea de "infrumusetat" potretele turistilor cat voi muncii. Bineinteles contra serviciu, nu contra cost. Adica, te intineresc, te fac sa arati ca la 20 de ani, dar "imi faci alt serviciu" mai important pentru mine decat potentialii bani din fotografie. Ma rog, tot de vanzare-cumparare este vorba, dar nu de fotografii. Negociez nu gluma.  




No hay comentarios:

Publicar un comentario