2023-08-14

Trandafir din curtea Mânăstirii Brebu, una rosa del patio del Monasterio Brebu

 Bună dimineața, bună dimineața, sunt matinală. Mă trezesc ușor pe la 4, 5 dimineața cu gândul: ce fotografii mai pun astăzi pe blog. Am început acest blog în anul 2009, ca o temă a Școlii de Fotografie Profesională de la Universitatea Populară Ioan T. Dalles. Am făcut acel curs de fotografie profesională cu gândul de a mă specializa în portrete pentru că portrete mi-a plăcut fotografiez, să desenez, să pictez, din copilărie. De la terminarea cursului de fotografie profesională am tot fost la diverse manifestări publice din București, dar, fiind ghid turistic în perioada verii nu aveam voie să iau aparatul de fotografiat profesional cu mine, nici să fac fotografii atunci când mergeam ca ghid. Dacă aș fi făcut asta, m-ar fi reclamat turiștii. În perioada Pandemiei nu am mai fotografiat deloc. Am reluat fotografia după pandemie, uitând complet de blog, reprofilându-mă pe pictura cu culori acrilice pe canvas, traiectul meu fiind: fotografie profesională, pictură cu culori acrilice, fotografie profesională și, din nou, pictura cu culori acrilice pe canvas sau pânză de in sau de bumbac pe suport de lemn sau de carton. Pictez după fotografiile realizate de mine. Întrebarea pe care mi-o pun de fiecare dată când pictez după fotografie, după ce fac schița cu creion H3, este aceasta: cum realizez fondul tabloului cu culori acrilice, fond care în fotografie apare fenomenul de BOKEH, adică fotografia pare blurată, are un fel de aureolă. Iar răspunsul îmi vine amestecând culorile, pictând. Am pictat de două ori până în prezent flori: prima dată, când mi s-a pus pensula în mână și mi s-a dat canvas-ul, la sfârșitul lunii februarie 2019, la o seară: PAINT AND DRINK A GLASS OF WINE, seară orgaizată de Art and Hobby Studio din București la o cafenea din Piața Romană, cafenea mare, unde încap cu ușurință 100 de persoane. Atunci, toți cei 100 de participanți am pictat o ramură de magnolii. Pictura cu culori acrilice pe canvas m-a captivat într-atât încât din februarie 2019 până în prezent am pictat mai mult de 60 de tablouri cu culori acrilice pe canvas ajungând să-mi transform duplex-ul într-o adevărată galerie de artă. Da, pictura cu culori acrilice pe canvas a luat locul, cu succes, fotografiei profesionale, mai ales că, de pictat pot picta oricând, nu numai ca atunci când fotografiez, când merg la evenimente publice de tipul festivităților de la Muzeul Satului Dimitrie Gusti din capitală sau în călătorii.  A doua oară când am pictat flori, am pictat un crin portocaliu - cred că era în august 2019, crinul fiind floarea mea favorită. După pandemie mi-am reluat călătoriile (in august 2022), de data aceasta ca turistă, făcând excursii de o zi în România și în Bulgaria,  deoarece agențiile de turism pentru care am lucrat ca ghid colaborator în perioada sezonului turistic de vară, au dat faliment.  Astăzi, aici am ales să postez ca a doua fotografie din ziua de astăzi un trandafir fotografiat în curtea Mânăstirii Brebu și vă invit să vedeți și blogul meu de pictură cu culori acrilice pe canvas: PICTURA IN ACRIL LA COMANDA/PINTURAS EN ACRIL A PEDIDO, GALERIA MEA VIRTUALA, MI GALERIA VIRTUAL 

Vă mulțumesc și vă urez o săptămână plină de evenimente frumoase!

Buenos dias, buenos dias,

Soy madrugadora. Me despierto con mucha facilidad a las 4, 5 de la madrugada con el pensamiento: que fotografias voy a poner hoy en mi blog de fotografia. Empece este blog durante el ano 2009, como el deber dado por el curso de fotografia profesional sostenido dentro del marco de la Universidad Popular Ioan T. Dalles, de Bucarest. Hice aquel curso de fotografia profesional con el deseo de especializarme en retratos porque, desde mi infancia temprana, me gustaba fotografiar con la camara de mi difunto padre, me gustaba dibujar y pintar retratos. Desde cuando termine el curso de fotografia profesional estuve a varios eventos publicos de Bucarest, pero, siendo guia turistica durante la temporada turistica de verano no podia tomar mi camara profesional conmigo, tampoco tomar fotografias cuando iba como guia turistica, yendo con turistas espanoles y latino-americanos en circuitos culturales en Rumania. Si hubiera hecho esto, me habrian reclamado los turistas. Durante la Pandemia no hice ninguna fotografia. Retome la fotografia hecha con mi camara Nikon D5300 despues de la Pandemia, pero habia olvidado completamente de este blog, pintando, en cambio, con colores acrilicos sobre canvas. La pintura con colores acrilicos sobre canvas entro en mi vida en un dia del final del mes de Febrero de 2019, cuando participe a un acontecimiento llamado: toma un vaso de vino y pinta, acontecimiento sostenido por la escuela de arte: Art and Hobby Studio de Bucarest, en una gran cafeteria de la Plaza Romana de Bucarest. Todos hemos pintado un ramo de magnolias. La segunda y la mas reciente vez cuando pinte una flor, fue en agosto de 2019, cuando pinte un lirio naranjo, el lirio siendo mi flor favorita.  Pinto segun las fotografias hechas por mi. La pintura con colores acrilicos sobre canvas tomo, con exito, el lugar de la fotografia profesional, llegando a pintar mas de 60 cuadros, la gran mayoria retratos y bailes latino-americanos y folkloricos rumanos, transformando mi duplex en una verdadera galeria de arte.Cada vez cuando pinto el fondo de un cuadro me pregunto: como puedo realizar con colores acrilicos lo que en la fotografia se llama BOKEH, o sea el fondo blurado de una imagen. Y la respuesta me viene mezclando los colores, utilizando varios pinceles, pintando, o sea actuando. Claro que me gusta mas fotografiar retratos de gente, bailes y voy a continuar fotografiar y pintar retratos, pero, de vez en cuando me gusta sorprender la belleza de las flores. Despues de la Pandemia, precisamente durante el mes de Agosto de 2022 retome los viajes, esta vez viajando como turista porque las agencias de viaje con que yo trabaje como guia colaboradora entre los anos 2007 y 2010, luego en 2017, falimentaron. Y a mi me gusta mucho viajar. Aqui pongo hoy la fotografia de una rosa del patio del Monasterio de Brebu, el Departamento de Prahova, en la cercania de Bucarest y les invito a ver mi blog de pinturas con colores acrilicos sobre canvas: PICTURA IN ACRIL LA COMANDA/PINTURAS EN ACRIL A PEDIDO, GALERIA MEA VIRTUALA, MI GALERIA VIRTUAL

Les invito, tambien, a ver los videos cortos de mis viajes en mi canal de Youtube, Raluca Agasanu@RalucaMusicaYViajes a este link: (1) Raluca Agasanu - YouTube  . Van a encontrar en el Playlist titulado: De mis viajes, videos cortos sobre algunos de mis viajes en Rumania de este ano porque el ano 2022 ni se me pasaba por mi mente hacer cortos videos en mis viajes para los potenciales turistas espanoles y latino-americanos

Gracias y les deseo una semana llena de bellos acontecimientos!



No hay comentarios:

Publicar un comentario